söndag 15 augusti 2010

Skördetider

I år har vi anlagt en köksträdgård som jag kommer att visa mer av i senare inlägg. Det är så tillfredsställande att se hur det växer så det knakar till att sedan få äta av alla godsaker. Tanken är att köksträdgården ska  bli ett eget "rum" i trädgården med  bla.bänkar som man kan sitta på för att avnjuta dofter som tex. syren,luktärtor och jasmin som är en del av det som ramar in "rummet". Krondillen doftar fantastiskt gott när man befinner sig i köksträdgården. Nu ska vi också hitta tiden till att fiska kräftorna.    
<>
 Majs, vilken otrolig växtkraft! Dessa plantor var ju tunnare än en blyertspenna när jag planterade ut dem ivåras, och nu är de högre än mig.

Kan man leva av gurka? Detta är endast en liten,liten bråkdel av all vår gurka.Vi kommer att få äta gurka både på tvären och höjden. Men det är underbart att bara kunna gå ut och hämta.....


2 kommentarer:

  1. Oj! Vad ni stökar och står i!
    Väldigt vad det växer hos dig... ser ut att bli en god skörd :)
    Kräftor... det är verkligen gott, Hoppas ni fiskar riktigt många!!!

    Kram Anna W

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga sidor du har fåttihop. Lycka till med din blogg. Jag skall följa den.
    Kram Berit

    SvaraRadera

Tack för ditt inlägg här hos mig!

Related Posts with Thumbnails